Pozycjonowanie stron internetowych a content marketing
W stacjonarnym sklepie internetowym najważniejsze zadanie leży po stronie sprzedawcy. Przenosząc zaś biznes do sieci, rolę sprzedającego przejmują treści. To one decydują o ostatecznym sukcesie płynącym z pozycjonowania oraz rozpoznawalności marki. Co warto wiedzieć o content marketingu?
Oryginalność treści
Tworząc teksty na stronę internetową lub do sklepu online najważniejsze to zadbać o ich unikatowość. To jeden z podstawowych czynników badanych przez algorytmy Google. Treści zduplikowane traktowane są jako gorsze, a ich publikacja w obrębie witryny często skutkuje karą od Google – wyrzuceniem z indeksu lub obniżeniem pozycji strony w wyszukiwarce.
Pozycjonowanie stron internetowych przy pomocy content marketingu skupia się więc w głównej mierze na ciekawych i nietypowych artykułach, takich, których nikt jeszcze nie poruszył. Dotyczy to nawet opisów produktów. Warto napisać własne, a nie kopiować oryginalne teksty ze stron producentów.
Duża ilość artykułów
Większa ilość treści oznacza, że sklep lub strona internetowa są widoczne w Google na więcej fraz kluczowych. To zaś przekłada się na większą rozpoznawalność oraz budowanie osobowości marki. Dobrze napisane treści w dużej ilości zyskują również szanse na dotarcie do większej ilości potencjalnych klientów, którzy będą chcieli skorzystać z usług Twojej firmy.
Regularnie prowadź więc bloga firmowego. Publikuj teksty przynajmniej raz w tygodniu, pamiętaj jednocześnie o prawidłowych rozmieszczeniu słów kluczowych. Zadbaj także o inne treści, takie jak:
– opisy produktów;
– opisy kategorii;
– tekst na podstronę „o nas”;
– teksty ofertowe.
Wysoka jakość tekstów
Współczesne algorytmy Google są w stanie określić, czy dany tekst będzie wartościowy dla użytkownika. Webwriting zyskuje na popularności właśnie ze względu na efektywniejszy sposób dotarcia do odbiorców.
Wysokiej jakości teksty są nie tylko oryginalne, ale przede wszystkim ciekawe i podane w przystępnej formie. Mowa tutaj o dzieleniu treści na mniejsze akapity, czytelne nagłówki do poszczególnych części artykułu, a także elementy dodatkowe, jak pogrubienia, listy punktowane czy grafiki.